Home >> Υγεία >> Πόσο βάρος παίρνουν οι άνθρωποι στις διακοπές και γιατί

Πόσο βάρος παίρνουν οι άνθρωποι στις διακοπές και γιατί

Διακοπές στην παραλίαΟυσιαστικά το πραγματικό βάρος είναι πολύ λίγο ανεξάρτητα από το τι λέει η ζυγαριά σας και να το γιατί – κατακράτηση νερού. Επειδή το σώμα μας θέλει να εξισορροπήσει το ποσό νατρίου, τείνει να κατακρατάει νερό για να κρατάει την ισορροπία σε ασφαλή επίπεδα. Όταν επιστρέψετε σπίτι και στην τυπική σας χαμηλή σε νάτριο δίαιτα, το παραπανίσιο νερό και νάτριο θα αποβληθεί μέσω των ούρων.

Ένας άλλος λόγος που κατακρατείται νερό είναι η κλιματική αλλαγή. Αν κάνουμε διακοπές σε μέρος που είναι πιο ζεστό από αυτό που έχουμε συνηθίσει, το σώμα θα κατακρατήσει υγρά με τη μορφή του πρηξίματος στα χέρια και τα πόδια. Αν μείνετε αρκετά ώστε το σώμα σας να εγκλιματιστεί, το πρήξιμο θα υποχωρήσει, αλλά χρειάζονται τουλάχιστον 14 ημέρες για να συμβεί αυτό.

Ένας τρίτος λόγος κατακράτησης νερού είναι η κατανάλωση περισσότερων υδατανθράκων απ’ όσες συνήθως. Όταν οι υδατάνθρακες χωνεύονται, μετατρέπονται σε μια ζάχαρη που λέγεται γλυκογόνο και αποθηκεύεται στους μυς. Επειδή υπάρχουν τρία μόρια νερού για κάθε μόριο γλυκογόνου και επειδή αποθηκεύετε περισσότερο γλυκογόνο απ’ ότι συνήθως, κατακρατείτε περισσότερο νερό.

Έτσι ακόμη κι αν η ζυγαριά σας δείχνει ένα παραπανίσιο βάρος 2-3 κιλών μετά από διακοπές μιας βδομάδας, το πιο πιθανό είναι ότι η πραγματική αύξηση της μάζας είναι μισό κιλό. Το υπόλοιπο του βάρους θα χαθεί γρήγορα μόλις γυρίσετε πίσω.

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν διατηρούν τα ίδια ποσοστά άσκησης όταν είναι σε διακοπές, και τρώνε περισσότερο απ’ ότι συνήθως αλλά μην ανησυχείτε. Το στένεμα που νιώθετε στα ρούχα σας είναι μόνο προσωρινό, οπότε διασκεδάστε όταν είστε σε διακοπές. Και σε ότι αφορά την μείωση στο επίπεδο της φόρμας σας… χρειάζεται τουλάχιστον ένα μήνας χωρίς καθόλου άσκηση για να υπάρχει μια αξιοσημείωτη μείωση. Μπορείτε να κάνετε μερικές εύκολες ασκήσεις για το πάνω μέρος του σώματος για να μην σκουριάσετε στις διακοπές.

Συμβουλές για τις διακοπές

Υπάρχει η τάση στον κόσμο να κάνει εξαντλητική δίαιτα πριν φύγει για διακοπές με την ελπίδα να χάσει μερικά κιλά επειδή ξέρουν ότι θα τα ξαναπάρουν μόλις φύγουν. Το πρόβλημα είναι ότι το σώμα αναγνωρίζει τη μείωση θερμίδων ως πείνα, οπότε γίνεται πιο αποτελεσματικό και καίει λιγότερες θερμίδες. Καλύτερα να τρώτε κανονικά ώστε το σώμα σας να καίει τις κανονικές θερμίδες.

Ως μέρος της υγιεινής διατροφής, θα πρέπει να είστε ευήκοοι ως προς τα σήματα του σώματος σας για την πείνα και τη χορτασιά. Θα λάβετε τα ίδια σήματα και όταν είστε σε διακοπές. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τα ακούσετε.

Μην στερήσετε από τον εαυτό σας φαγητά που θέλετε πραγματικά. Αν θέλετε να φάτε αυτό το λαχταριστό επιδόρπιο, φάτε το. Απλά βεβαιωθείτε ότι θα το συμπεριλάβετε στην καθημερινή σας καταμέτρηση για τις θερμίδες συντήρησης. Θα μπορούσε να σημαίνει ένα ή δύο λιγότερα ποτά κατά τη διάρκεια της μέρας, ή να μην φάτε επιδόρπιο και στο γεύμα.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*