Home >> Υγεία >> Ποια η διαφορά μεταξύ καλών και κακών λιπαρών

Ποια η διαφορά μεταξύ καλών και κακών λιπαρών

Σε κάποιο σημείο τον 20 αιώνα, μας είπαν ότι τα λιπαρά είναι κακά για την καρδιά και ότι μια δίαιτα με χαμηλά λιπαρά ήταν ο τρόπος να παραμείνουμε υγιείς. Αυτό που δεν μας είπαν ήταν ότι υπάρχει πολύ λίγη επιστημονική έρευνα η οποία να το αποδεικνύει. Το σώμα μας χρειάζεται λιπαρά για να μείνει υγιές. Αυτό που δεν χρειάζεται είναι τα «κακά» λιπαρά.

Παρακάτω είναι οι απαραίτητες πληροφορίες για να κατανοήσετε την διαφορά μεταξύ καλών και κακών λιπαρών.

Ας ξεκινήσουμε με τα ΚΑΚΑ λιπαρά

Κρέας και πατάτες τηγανιτές Υπάρχουν δύο είδη λιπαρών που θα πρέπει να αποφεύγετε αν θέλετε να παραμείνετε υγιείς και σε σωστό σωματικό βάρος. Αυτά είναι τα ακόρεστα και τα κορεσμένα λιπαρά.

Τα ακόρεστα λιπαρά τα οποία είναι γνωστά και ως υδρογονωμένα λιπαρά δεν υπάρχουν στη φύση αλλά είναι τεχνητά για να κρατάνε τις τροφές φρέσκες για περισσότερο χρόνο στα ράφια των καταστημάτων. Ψάξτε για τη λίστα περιεχομένων στις συσκευασμένες τροφές που δηλώνουν ότι δεν περιέχουν ακόρεστα λίπη. Πολλές φορές το «όχι ακόρεστα λίπη» σημαίνει περιεκτικότητα κάτω των 0,4 γραμμαρίων.

Τα κορεσμένα λιπαρά βρίσκονται στα κόκκινα κρέατα και τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά και τα λάδια. Αυτού του είδους τα λιπαρά υπάρχουν στη φύση αλλά μπορούν να προκαλέσουν αυξημένα ποσά κακής χοληστερίνης στο αίμα. Τα κορεσμένα λιπαρά έχει βρεθεί ακόμη και ότι προκαλούν καρκίνο σε μερικούς ανθρώπους. Όπως πάντα, να διαβάζετε τις ετικέτες και τα συστατικά πριν αγοράσετε προϊόντα με κορεσμένα λιπαρά.

Τώρα για τα ΚΑΛΑ λιπαρά

Σολομός

Υπάρχουν τρία είδη λιπαρών που θα πρέπει να τρώτε για να διατηρείτε το σώμα σας στην καλύτερη δυνατή κατάσταση και στο κατάλληλο βάρος. Αυτά είναι: τα μονοακόρεστα λιπαρά, το πολυακόρεστα λιπαρά και τα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα.

Μονοακόρεστα λιπαρά

ελαιόλαδοΑυτός ο τύπος λιπαρών είναι υγιεινός και θα πρέπει να καταναλώνεται. Αλλάξτε τα κορεσμένα λιπαρά σας σε μονοακόρεστα και μειώστε το επίπεδο της κακής χοληστερίνης κρατώντας παράλληλα την καλή χοληστερίνη στα σωστά επίπεδα.

Οι τροφές που περιέχουν αυτά τα λιπαρά είναι το ελαιόλαδο, τα αβοκάντο και οι περισσότεροι καρποί.

Πολυακόρεστα λιπαρά

καρύδιαΌχι τόσο καλά όσο τα μονοακόρεστα, αυτά τα λιπαρά συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία των ακόρεστων. Έχουν την δυνατότητα να μειώνουν την κακή χοληστερίνη, όμως η κατανάλωση τους μπορεί να μειώσει και την καλή χοληστερίνη, κάτι που δεν θέλετε.

Οι τροφές που περιέχουν αυτό το είδος λιπαρών είναι το καλαμπόκι, τα καρύδια και η σόγια.

Ωμέγα 3 Λιπαρά Οξέα

σαρδέλεςΑυτά είναι πολύ καλά για όσους υποφέρουν από φλεγμονή και για να μειωθούν οι πιθανότητες καρδιακής προσβολής. Τα λιπαρά οξέα Ωμέγα 3 είναι μια συγκεκριμένη κατηγορία πολυακόρεστων λιπαρών τα οποία βρίσκονται στα ψάρια και σε μερικούς καρπούς.

Οι τροφές που θα πρέπει να καταναλώνετε για να λαμβάνετε αυτού του είδους τα λιπαρά είναι ο σολομός, οι σαρδέλες και οι λιναρόσποροι. Μερικά πρόσθετα που περιέχουν Ωμέγα 3 έχει αποδεχθεί ότι δουλεύουν αρκετά καλά. Να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας πριν καταναλώσετε οποιοδήποτε πρόσθετο διατροφής.

Τώρα που γνωρίζετε κάποια πράγματα παραπάνω για τα διαφορετικά ήδη λιπαρών, θα πρέπει να μπορείτε να κάνετε τη σωστή επιλογή για το τι είναι πιο υγιεινό. Να θυμάστε ότι δεν πρέπει να σταματήσετε τελείως να τρώτε λιπαρά. Απλά επιλέξτε τα καλά αντί για τα κακά.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*