Home >> Άρθρα >> Γρήγορο αδυνάτισμα – Είναι καλή ιδέα;

Γρήγορο αδυνάτισμα – Είναι καλή ιδέα;

Γρύγορο αδυνάτισμαΑν ανήκετε στην πλειοψηφία των ανθρώπων, θέλετε να αδυνατίσετε – και να αδυνατίσετε γρήγορα. Είναι δυναμωτικό να κοιτάξετε την ζυγαριά και να δείτε ότι έχετε χάσει μερικά κιλά μέσα σε μόλις μια εβδομάδα. Αλλά το γρήγορο αδυνάτισμα δεν είναι και τόσο καλή ιδέα από πλευράς υγείας. Η υπομονή είναι η πραγματικά απαραίτητη αρετή όταν αφορά σε επιτυχημένη απώλεια βάρους.

Γιατί το γρήγορο αδυνάτισμα είναι πρόβλημα; Αν χάνετε βάρος πολύ γρήγορα αυτό συνήθως σημαίνει ότι περιορίζετε πάρα πολύ τις θερμίδες. Αυτός ο περιορισμός είναι αντιπαραγωγικός για δύο λόγους.

Πρώτα γιατί δεν είναι διατηρήσιμος. Νομίζετε πραγματικά ότι θα μπορέσετε να ζήσετε ικανοποιητικά με 1.000 θερμίδες την ημέρα; Οι περισσότεροι δεν μπορούν.

Δεύτερον, θέτετε τον εαυτό σας σε κίνδυνο έλλειψης σημαντικών θρεπτικών στοιχείων με το να μην έχετε μια ισορροπημένη δίαιτα. Επιπρόσθετα, η μείωση των θερμίδων σε μεγάλο βαθμό μπορεί επίσης να μειώσει τον ρυθμό μεταβολισμού σας καθώς το σώμα καταλαβαίνει ότι δεν έχει αρκετή τροφή και μειώνει τον ρυθμό που καταναλώνει ενέργεια.

Η περισσότεροι διατροφολόγοι συνιστούν κατανάλωση περισσότερων από 1.200 θερμίδων την ημέρα ώστε να αποφευχθούν τα προβλήματα που προκύπτουν από την μείωση της τροφής και του ρυθμού μεταβολισμού. Είναι περίπου το ίδιο με το να μην πατάτε το γκάζι στο αυτοκίνητο σας όταν γνωρίζετε ότι δεν έχετε και πολλή βενζίνη. Το σώμα σας δουλεύει με τον ίδιο τρόπο. Περιορίζει την κατανάλωση ενέργειας όταν έχει περιορισμένη τροφή.

Ασφαλής απώλεια βάρους

Ο ασφαλής ρυθμός αδυνατίσματος είναι μεταξύ 250 γραμμαρίων και ενός κιλού την εβδομάδα. Καθώς χρειάζεται να κάψετε 3.500 θερμίδες για να χάσετε μισό κιλό, κόβοντας 500 θερμίδες την ημέρα θα πρέπει να είναι αποτελεσματική μείωση για τους περισσότερους ανθρώπους. Η άσκηση είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας καθώς μπορεί να μειωθεί στο μισό ο περιορισμός των θερμίδων και να καούν οι άλλες 250 θερμίδες μέσω της άσκησης. Το σύνολο μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τον αργό αλλά πιο διατηρήσιμο ρυθμό απώλειας βάρους.

Αλλιώς τι νόημα θα είχε να αδυνατίσετε γρήγορα μόνο και μόνο για να ξαναπάρετε τα κιλά το ίδιο γρήγορα; Το να έχετε ένα σχέδιο με το οποίο να μπορείτε να ζήσετε για αρκετό χρόνο είναι καλύτερο ειδικά αν θέλετε να χάσετε αρκετά κιλά.

Πόσες θερμίδες χρειάζεστε την ημέρα;

Γυναίκα με ζυγαριάΤο να μειώσετε κατά 500 θερμίδες την ημερήσια κατανάλωση είναι δύσκολο ειδικά αν δεν γνωρίζετε πόσες θερμίδες περιλαμβάνονται στο φαγητό και το ποτό σας. Το σώμα σας χρειάζεται έναν συγκεκριμένο αριθμό θερμίδων για να συντηρείται και να μπορεί να εκτελεί τις εργασίες που σας κρατάνε ζωντανούς όπως η χώνεψη, η παροχή ενέργειας στην καρδιά και τους πνεύμονες, η διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος κ.λ.π. Επιπρόσθετα χρειάζεται ενέργεια για να τροφοδοτήσει τις καθημερινές σας δραστηριότητες.

Πρώτα πρέπει να βρείτε πόσες θερμίδες χρειάζεστε με βάση το ύψος σας και τις δραστηριότητες σας. Μπορείτε να βρείτε υπολογιστή θερμίδων στο διαδίκτυο. Όταν μάθετε τις καθημερινές θερμιδικές σας απαιτήσεις, τότε μπορείτε να αφαιρέσετε είτε 500 είτε 250 (ανάλογα με τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω) για να βρείτε πόσες θερμίδες χρειάζεστε την ημέρα για να χάσετε μισό κιλό την εβδομάδα.

Παρακάτω υπάρχουν πρόσθετες προτάσεις για να σας βοηθήσουν να αδυνατίσετε με ασφάλεια και επιτυχία. Αυτές οι προτάσεις θα συζητηθούν αργότερα με περισσότερες λεπτομέρειες όπως επίσης και μερικές ακόμη συμβουλές για υγιεινό αδυνάτισμα:

  • Διατηρείτε ημερολόγιο διατροφής.
    Η ανάλογη έρευνα έχει δείξει ότι οι άνθρωποι που καταγράφουν αυτά που τρώνε έχουν μεγαλύτερη επιτυχία στην απώλεια βάρους.
  • Διαλέξτε πλούσιες τροφές.
    Όταν περιορίζετε τις θερμίδες, είναι σημαντικό να έχει η κάθε θερμίδα διατροφική αξία. Θα έχετε μεγαλύτερη απόδοση αν επιλέξετε θρεπτικές τροφές με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε νερό όπως τα φρούτα και τα λαχανικά. Η περιεκτικότητα σε νερό έχει ως αποτέλεσμα την χαμηλή θερμιδική απόδοση αυτών των τροφών, ενώ η περιεκτικότητα τους σε ίνες σας χορταίνει πιο γρήγορα. Όμως δεν πρέπει να τα αναμίξετε με βούτυρο ή κρεμώδεις σάλτσες.
  • Μην ζυγίζεστε κάθε μέρα.
    Αν ανεβαίνετε στην ζυγαριά πολύ συχνά θα αποθαρρυνθείτε από την κανονική καθημερινή αστάθεια. Το βάρος σας διαφέρει ανάλογα με τα υγρά που καταναλώνετε, την τελευταία επίσκεψη σας στην τουαλέτα και το ποσοστό αλατιού στο φαγητό σας. Δεν είναι ασυνήθιστο να μεταβάλλεται το βάρος σας κατά μερικά κιλά κάθε μέρα εξαιτίας των παραπάνω. Καλό θα ήταν να ζυγίζεστε μόνο μια φορά την εβδομάδα.
  • Να έχετε υπομονή.
    Η επιτυχής απώλεια βάρους χρειάζεται χρόνο. Μην προσπαθείτε να επιταχύνετε την διαδικασία ακολουθώντας την τελευταία δίαιτα της μόδας. Πολύ σπάνια είναι αποτελεσματικές και το πιο πιθανό είναι να ξαναπάρετε το βάρος.

Το τελικό συμπέρασμα;

Μην προσπαθείτε να επιταχύνετε το αδυνάτισμα σας. Θα έχετε καλύτερες πιθανότητες να φτάσετε το επιθυμητό βάρος και να το διατηρήσετε αν το κάνετε αργά. Στο αδυνάτισμα η υπομονή είναι η μεγαλύτερη αρετή.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*