Home >> Υγεία >> Γιατί η Ζάχαρη Καταστρέφει τη Mέση σας

Γιατί η Ζάχαρη Καταστρέφει τη Mέση σας

Συχνά όταν καταλαβαίνουμε ότι η περιφέρεια της μέσης μας επεκτείνεται, κατηγορούμε αμέσως το λίπος που καταναλώνουμε στη δίαιτα μας και αμέσως αρχίζουμε να το περιορίζουμε χωρίς να κοιτάζουμε τους άλλους παράγοντες που μπορεί να προκαλούν αύξηση βάρους. Στην πραγματικότητα, είναι η ζάχαρη που έχουμε στη δίαιτα μας η οποία είναι συχνά υπεύθυνη για το σαμποτάζ του βάρους και της ευεξίας μας.

Ξέρουμε ήδη ότι η ζάχαρη μπορεί να οδηγήσει σε διάβρωση των δοντιών, διαβήτη και άλλα προβλήματα αλλά αυτό που ο περισσότεΚαφέ Ζάχαρηρος κόσμος δεν ξέρει είναι η επίδραση που μπορεί να έχει η ζάχαρη στο βάρος μας. Για να καταλάβουμε γιατί η ζάχαρη είναι τόσο επιβλαβής στις προσπάθειες μας για απώλεια βάρους, ειδικά στην κοιλιακή χώρα και τους γλουτούς, πρώτα θα πρέπει να κατανοήσουμε τι γίνεται στο σώμα μας όταν καταναλώνουμε ζάχαρη.

Ζάχαρη στο Σώμα

Όταν έχουμε καταναλώσει τροφή που περιέχει ζάχαρη, το σώμα μας τη μετατρέπει με έναν από δύο τρόπους. Είτε την καίει για ενέργεια ή την μετατρέπει σε λίπος και το αποθηκεύει. Σε μέτριες ποσότητες, τα σώματα μας είναι ικανά να χρησιμοποιήσουν φυτικές ίνες για να μετατρέψουν τη ζάχαρη σε ενέργεια και να μην μείνουν σημαντικές ποσότητες ζάχαρης για να μετατραπούν σε λίπος.

Όμως όταν καταναλώνουμε υπερβολική ζάχαρη, το πάγκρεας το καταλαβαίνει και απελευθερώνει μια ορμόνη που λέγεται ινσουλίνη για να αντιμετωπίσει την πρόσθετη ζάχαρη. Η ινσουλίνη είναι υπεύθυνη για τη βοήθεια στον έλεγχο του επιπέδου γλυκόζης στο αίμα, οπότε όσο περισσότερη γλυκόζη υπάρχει στο αίμα, τόσο περισσότερη ινσουλίνη απελευθερώνεται από το πάγκρεας. Η ινσουλίνη είναι υπεύθυνη για την μείωση της γλυκόζης στο αίμα.

Η ινσουλίνη βοηθάει τα σώματα μας να αποθηκεύσουν τη ζάχαρη σαν γλυκόζη, ενέργεια, στο συκώτι και σαν γλυκογόνο στα κύτταρα του λίπους. Το γλυκογόνο είναι τριγλυκερίδια τα οποία είναι λιπαρά αποθέματα στο αίμα και δημιουργούνται από το συκώτι για να χτιστούν και να επισκευαστούν οι ιστοί του σώματος.

Όταν το συκώτι σας έχει να κάνει με μεγάλες δόσεις από ζάχαρη και ινσουλίνη, απαντά στέλνοντας ακόμη περισσότερα τριγλυκερίδια. Αυτή η αύξηση στα τριγλυκερίδια είναι σήμα στο σώμα σας ότι είναι ώρα να αποθηκεύσει κοιλιακό λίπος για χρήση αργότερα. Αυτό σημαίνει ότι όταν καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, ειδικά φρουκτόζη, τα σώματα μας την αποθηκεύουν ως λίπος στη μέση μας.

Η διαδικασία παραγωγής μεγάλων ποσοτήτων ινσουλίνης σε τακτική βάση για να επεξεργαστεί τη ζάχαρη οδηγεί τα κύτταρα σας στο να γίνουν ανθεκτικά στην ινσουλίνη και αυτό είναι που οδηγεί σε διαβήτη τύπου ΙΙ. Όταν το σώμα σας γίνει ανθεκτικό στην ινσουλίνη, ο μεταβολισμός σας τρελαίνεται και δεν δουλεύει πλέον με τον τρόπο που θα έπρεπε κάτι που οδηγεί σε αύξηση βάρους.

Σύμφωνα με το Αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας, ο μέσος Αμερικανός καταναλώνει κατά μέσο όρο περίπου 32 κουταλιές πρόσθετης ζάχαρης κάθε μέρα. Αυτό ισοδυναμεί με 49 κιλά ζάχαρης κάθε χρόνο. Και σ΄ αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται οι υδατάνθρακες που μετατρέπονται σε ζάχαρη, ή τη ζάχαρη που υπάρχει φυσικά στις τροφές μας.

Zάχαρη και Επιδημία Παχυσαρκίας

Τελικά, η εξάλειψη της ζάχαρης είναι ουσιαστικά αδύνατη. Υπάρχουν τόσο πολλές τροφές που περιέχουν ζάχαρη και υδατάνθρακες που μετατρέπονται σε ζάχαρη αφού τους καταναλώσουμε. Επίσης, δεν υπάρχει κανένας γρήγορος και σοβαρός κανόνας για την ποσότητα ζάχαρης που θα έπρεπε να καταναλώνετε κατά τη διάρκεια της ημέρας παρά το ότι η κανονική ποσότητα που προτείνεται είναι έξι κουταλάκια για τις γυναίκες και εννιά κουταλάκια για τους άνδρες.

Όταν επιλέγετε τροφές, κάντε επιλογές που να έχουν τη λιγότερη δυνατή περιεκτικότητα σε πρόσθετη ζάχαρη και καταναλώνετε ολόκληρα τα φρούτα αντί για τους χυμούς τους καθώς οι φυτικές ίνες που περιέχει όλο το φρούτο θα σας βοηθήσουν να επεξεργαστείτε τη ζάχαρη του πιο αποτελεσματικά.

Κόψτε τη ζάχαρη από το τραπέζι εντελώς και αν τη χρησιμοποιείτε επιλέξτε ωμή ζάχαρη που είναι λιγότερο επεξεργασμένη και πιο υγιεινή αλλά να θυμάστε ότι το κλειδί είναι το μέτρο!

Πιείτε νερό αντί για αναψυκτικό και μείνετε μακριά από επεξεργασμένες τροφές οποτεδήποτε αυτό είναι δυνατό για να μειώσετε την επίδραση που θα έχει η ζάχαρη στη μέση σας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*